50 sek med Paul Chronqvist Svensson!

KOM IGEN – KÖÖÖÖÖR!!
Och vi kör för allt vad vi är värda!

Söndag morgon kl 11.00. Jag befinner mig på Aktiverum där jag varit ”periodare” de senaste 5 åren. Favoritpasset är cirkelträning, just för att det är en effektiv genomkörare av hela kroppen. 20 stationer, 50 sek på varje station. Vi är ett trettiotal personer som pressar kroppen, kämpar och svettas under ledning (läs piskan) av Paul Chronqvist Svensson.

Det skall vara EXPLOSIVT!!! gastar Paul när han far runt i salen och ger individuell feedback!

LITE TILL!!! manar Paul på.

HELA VÄGEN och det skall vara SNYGGT!!!
Jag tittar mig omkring i salen, är det bara jag som drack vin igår?  

10 SEKUNDER!
Mjölksyran pumpar i venerna – jag flämtar och flåsar. Men ok. 10 sekunder – jo det skall jag nog klara. Eller?

4-3-2-1 – BYTE!!!
Det förlösande ordet. Tack! Vi släpar oss vidare till nästa station. 10 sekunders ”vila” eller vad man nu skall kalla det.

Tack och lov att det är 10 månader kvar att komma i form!

Tillåt mig presentera Paul Chronqvist Svensson – Team Rynkeby Helsingborgs lagledare – handplockad för uppdraget. Vi kunde inte önska oss en bättre lagledare. Paul har precis det som krävs: kunskap, fysik och kan konsten att motivera och engagera en grupp att prestera och ge mer än du tror att du har och kan.

Vi kommer inte bara att vara grymt vältränade när vi sätter oss på cykeln till Paris nästa år. Helsingborg kommer att vara ett jäkligt snyggt lag också. För cyklar man för Barncancerfonden, ja, då går det inte att göra något halvdant! Nej, det är ett seriöst committment som skall vara bra hela vägen. Det vet Paul Chronqvist Svensson.

Vid tangentbordet,

Helena Björk

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 50 sek med Paul Chronqvist Svensson!

  1. Anders Engevall skriver:

    Gillar starkt din hängivenhet och det där med att det skall vara snyggt. Viktigt.

Kommentera

