It is not about the bike.

Mole Nationalpark i Ghana. Cykelträning på det som fanns!

”För de flesta av oss är livet vardag. Vi märker det knappt, veckorna går, vi är inte särskilt närvarande. Men korta stunder bryter livet igenom och vi får kontakt med existensen. Livet könns plötsligt storartat, det är som om vi lyft från ett grått inautentiskt liv och våra ögon öppnas för något annat som är intensivt och äkta.

Ur Cancer som gränsstation, av Peter Strang

Hej mitt namn är Paul Chronqvist-Svensson 44 år gammal, två utflyttade barn, båda 19 år, och ett bonusbarn på 17 år. Gift med en fantastisk kvinna. Lagledare för Team Rynkeby Helsingborg 2013. Hängiven entreprenör och intraprenör, egenföretagare, hälsoutvecklare, projektledare IPMA/PMI, lifestylecoach, internationell utbildad personlig tränare, kock, och lite annat smått och gott. Pust jag blir nästan matt när jag sitter och skriver. En sak som slår mig när jag tittar på mina utbildningar, projekt och arbeten så finns det tre ord som genomsyrar dessa – glädje, nyfikenhet och utmaning och all de orden ryms för mig även i Team Rynkeby Helsingborg 2013.

Hälsa är en resurs och ohälsa en belastning, oavsett var vi befinner oss i livet så är det vi som individer som har förmågan att skapa de resurser som krävs får att nå den hälsa som behövs för de mål och drömmar vi sätter upp. Vi har också en skyldighet att skapa resurser för de som ännu inte har blivit vuxna och har möjlighet att påverka.

Ett ledord för mig i det här projektet är att skapa resurser för alla barn att få uppleva sina drömmar och mål.

Inför den resa vi ska göra tillsammans så ser jag det lämpligt att avsluta med Margareta Ekströms dikt:

Ur instruktion för skalbaggar

För att man skall kunna flyga
måste skalet klyvas
och den ömtåliga kroppen blottas.

För att man skall kunna flyga
måste man gå högst upp på strået
fastän det böjer sig
och svindeln kommer.

För att man skall kunna flyga
måste modet vara aningen större
än rädslan
och en gynnsam vind råda.

 Vi ses, med vänliga hälsningar Paul!

På väg till Berlin, nu cyklar vi igen!
Det här inlägget postades i Deltagare 2013. Bokmärk permalänken.

En kommentar till It is not about the bike.

  1. Christina Möll skriver:

    mycket klokt, tack!

Kommentera

