Jag erkänner

Det är faktiskt första gången det befinner sig en Rynkeby-produkt i vårt kylskåp.
Ja, jag vet, det är otroligt. Det har bara inte blivit av tidigare och det finns ju så många sorter att välja på. Men nu står den där… och riktigt god är den också!

På sidan av kartongen står historien om hur mustframställningen kom igång så smått en sommar på 1930-talet och sedan växte till vad den är idag.

När jag läser det kommer jag att tänka på vår kick-off och när Willy Nielsen berättade om hur han som barn samlade äpplen och sålde dem när lastbilen stannade till på sin väg till juice-fabriken i Rynkeby.

En annan sak jag kommer att tänka på är att det måste vara den tydligaste datummärkning av livsmedel som någonsin skådats.

Med smak av citrus,
Anders Berndt

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

