Ulf Lindberg

Jag är född ´58 i Helsingborg men numera bosatt i Förslöv invid Hallandsåsen tillsammans med Lena. Har två söner, Niklas 19 och Tobias 21 som bägge läser på högskola. I huset finns även Schippe och Tuffe(hundar) och Nisse the cat.

Efter många år på resande fot, jobbar jag numera på Valhall Park i Ängelholm som trafik- och säkerhetshandläggare för Svensk Järnvägsteknik AB.

Har dessutom varit Friskis&Svettis-tränare/ledare sedan 1997, där jag leder pulsmedeljympa, cirkelgym och sporadiskt även spincykling.

Körde 6 Vätternrundor mellan 1989-1996 men slutade med cykel ´97 men 15 år senare d.v.s. nu i år, köpte jag ny cykel och började trampa igen, och kul är det.

När Kerstin Gabrielsson som var med i Team Rynkeby Malmö 2012 och brukar träna på mitt cirkelgympass på Friskis, berättade om Team Rynkeby och dess syfte, var jag totalt fast och sökte omedelbart till Team Rynkeby Helsingborg 2013. Blev antagen och nu har denna fantastiska ”resa” börjat. Bara att lära känna alla i teamet är  en fin upplevelse i sig.

Jag bloggar på: www.ultoni.wordpress.com om min resa ihop med Team Rynkeby Helsingborg 2012-13.

Det här inlägget postades i Deltagare 2013. Bokmärk permalänken.

Kommentera

