Anders Cato

Just nu håller jag på att bygga ett nytt uterum till familjens villa i Ramlösa. Tanken är att jag skall sätta upp alla mina pelargoner och min cykeltrainer där. Detta för att min familj, hustrun Alexandra och fem barn Hanna, Ville, Anton, Allis och Jonna, skall slippa ha dessa båda mina laster i vardagsrummet där de är just nu. Att cykla är för mig liksom mina blommor ett underbart sätt att koppla bort vardagens alla bekymmer.

Familjen betyder väldigt mycket för mig och det är vikten av denna som gör att jag kämpar för barncancerfonden. Jag vet hur det är att leva med en sjuk familjemedlem och att det är jobbigt och sliter på alla, kan jag genom min insats i team-rynkeby göra skillnad för någon är det värt allt.

Cykling är ett ganska nytt sätt för mig att färdas på jorden. Jag har tidigare kört och flugit runt men alltid med minst en motor till hjälp. I mitt yrke som polis har jag kört det mesta och även flugit helikopter. I dag kör jag bara skrivbord som förundersökningsledare vid specialsektionen i Helsingborg. Det innebär att jag ansvarar för utredningar om företrädelsevis bedrägerier, förskingringar och bidragsbrott samt annan speciallagstiftning.

I övrigt är mitt liv som så många andras, en ständig vardag med längtan till nästa helg… NÄÄ, Jag trivs med livet och njuter av varje sekund, att sedan ha fått förmånen att krydda upp detta med team-rynkeby är helt fantastiskt. Jag ser med spänning fram emot sommaren 2013 och vår resa mot Paris.

Det här inlägget postades i Deltagare 2013. Bokmärk permalänken.

Kommentera

