Mattias Frohm

Hej!

Då är det dags för mig att ge en liten presentation om vem jag är och vad jag pysslar med. Jag är 33 år och jobbar som elektriker, för drygt 3 år sedan valde jag att starta eget företag och äger idag Mariapark EL som har 4 st anställda. Att ha eget företag är något jag verkligen trivs med, att ha 100 bollar i luften och lite stress som håller en alert passar mig kanon:)

Jag bor själv på Mariapark med sambo och en son som är 3 år.

Jag har varit aktiv i föreningslivet en stor del av mitt liv, bla startade jag FC Helsingborgs första ungdomslag i innebandy när jag var 17 år och gjorde därefter 15 år som ungdomsledare och 5 år i styrelse som bla ungdomsansvarig. 2007 började jag cykla och hamnade då Åstorps, där var jag med o tävlade 2 år. 2010 hade vi fått nog och jag valde då tillsammans med några vänner starta en helt ny cykelklubb som heter CKX (.nu)

Utvecklingen i klubben har varit fantastisk och på bara 3 år har vi blivit bland dom större klubbarna i Sverige med ca 200 aktiva medlemmar. CKX är en klubb som har både landsvägsträning och MTB(mountainbike) dock är en majoritet av våra tävlingscyklister skogsnissar precis som jag, även om jag cyklat några landsvägstävlingar och tar en tur när solen strålar så ser jag mig själv som främst MTB-cyklist men det lär väl ändras under våren;-)

När jag inte cyklar eller jobbar försöker jag vara aktiv med familj o vänner, skidsemester är väl nummer ett men en dag på havet med båt är heller inte helt fel. Älskar att flugfiska men tiden räcker inte riktigt till men snart ska man väl kunna lära sonen fiska och då blir möjligheterna större:)

I Team Rynkeby hoppas jag kunna tillföra en del med min cykelbakgrund och kontaktnät inom cykelsverige. Bla planeras 2 helger in som jag tror kommer ge väldigt mycket till alla i laget.

Under våren sommaren har jag tänkt arrangera ett motionslopp tillsammans med CKX där tanken är att CKX är funktionärer och Team Rynkeby cyklar;-)

Det här inlägget postades i Deltagare 2013. Bokmärk permalänken.

Kommentera

