Typ en gul cykel…

gul

126 dagar kvar till avtramp!

Tack och lov endast några dagar till the bike, le cycle, das Farrhad, cykeln kommer. Det har varit en lång väntan för många. En gul Bianchi kommer snart att förgylla livet för sisådär 950 cyklister runt om Skandinavien. Den kommer säkert pryda både väggar, vardagsrum och andra ställen man allra minst placerar en cykel i.

– Jag var så glad för min nya, gula cykel och kände direkt att den var min! Första natten hade jag cykeln i sovrummet bredvid sängen!

Nej, orden tillhör inte en 7-åring, utan Kerstin Gabrielsson (addera typ 40 år till den tidigare siffran!). Kerstin, min wing-woman hela vägen ner till Paris förra året!

Vi blir lite grann som stålkvinnor när vi sitter där på våra gula cyklar. Jag glömmer aldrig Kerstins kommentar när vi drar in i en rondell nånstans i Belgien.

Helena, tryck den bilen som kommer där på vänster! Han skall inte förbi.

Jag sneglade åt vänster, bilen var typ en långtradare, och jag väger typ 50 + kg. Men jag gjorde som hon sa. Det gick ganska bra, jag sitter ju här och skriver… Säkert tack vare den gula cykeln!

De flesta i teamet fick sin första cykel som barn och det har förmodligen blivit ganska många sen dess. Men få har ägt en gul cykel med frukter på. Och de flesta har aldrig cyklat till Paris.

Härliga utmaning – nu är vi redo att ta oss an den allra största – att samla in rekordmycket pengar till Barncancerfonden! Nu tar vi upp kampen på allvar!

Är ni redo, Malmöööööööö?

Vid tangentbordet,

Helena Björk
Team Rynkeby Helsingborg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

