Aj, aj kapten!

Så möttes vi för första gången – kaptener och vicekaptener för de sex svenska Team Rynkeby-lagen.

Bild

Jag slapp ha ågren över att jag missade teamets söndagsträning, hotellrummen på Mornington Hotel Bromma var välutrustade!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag att inte haft lite sådär ifrågasättande tankar (ja, jag skäms) innan vi träffades… Ni vet typ ”Vad kan de som inte vi kan, vi har ju bästa teamet?”. Som tur är kunde de massor!

Det var åtta personer med olika bakgrund, såväl personlig som i sin relation till Team Rynkeby. Toni, som leder Team Stockholm, gör det för tredje gången medan Billy och Fredrik från Team Växjö båda är helt gröna och det är dessutom första gången som Växjö har ett team med. Det som förenade oss var en glöd och en enorm drivkraft att samla in massor med pengar till Barncancerfonden samtidigt som vi ska ge våra teamkamrater en av sitt livs bästa upplevelser under veckan på väg ner mot Paris. OCH den fantastiska inställningen att vi ska hjälpas åt för att uppnå detta.

Det var en diger agenda som presenterades av projektledaren Alex Amprazis. Utvärdering av årets projekt, så här långt, ur en mängd olika perspektiv skulle betas av men även punkter om framtiden. Oj, vad mycket bra som blev sagt och vad mycket vi hann med under de sju timmarna. Skämt (mer bilder på hunkar för att locka unga tjejer) och allvar (är silvertejp i rumpan att rekommendera mot skavsår) blandades. Hela flygresan hem gick åt till att omvandla alla idéer till en att-göra-lista.
Det finns verkligen en entreprenörsanda i Team Rynkeby. Riktlinjerna för hur arbetet ska genomföras finns men möjligheten för laget att utifrån teammedlemmarnas förutsättningar skapa sin egen agenda är stor. Väldigt lite pekpinnar och en massa go go go!

Parallellt med vårt möte filmades det för den nya Team Rynkeby-filmen som ska användas för nästa års sponsorarbete. Vi fick alla åtta sätta oss i intervjusoffan och berätta om vad vi gör, hur vi gör det och varför. Motiven och sätten är säkert lika olika som vi åtta är som individer.
Jag fick frågan om vad som varit jobbigast hittills och jag kunde inte komma på något. För även om vissa saker är struliga så är det här projektet i slutändan bland det roligast och mest utvecklande jag gjort. Så när jag tittar i backspegeln på det som var lite tråkigt för stunden, är helheten bara glädje.

Som avslutning vill jag passa på att tacka två av våra sponsorer:
www.kullaflyg.se  som sponsrade oss med flygbiljetter Ängelholm- Bromma.
www.mornington.se/bromma  som sponsrade med rum samt konferenslokal.

Och du, på www.team-rynkeby.se finns formuläret du fyller i för att anmäla intresse att vara med i ett av 2014-års team. Du kommer inte att ångra dig!

 Lotta Blond
Vice lagkapten, Team Rynkeby Helsingborg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

