En ung konstnär

Kanske du undrar vem som ritat den fina teckningen som pryder all kommunikation till Konst för livet? Det är en kreativ ung dam, kan vi berätta. Teckningen här intill kommer att auktioneras ut på söndag! Konstnären är förstås på plats själv! image

Tildas prinsessaHej!

Jag heter Tilda Persson och bor i Osby. Jag bor med mamma Annika varannan vecka och pappa Johan varannan vecka. Sen har jag fem syskon som heter Julia, Maxmilian, Preston, Leo och Viggo. Sen har jag två stycken bonus föräldrar som heter Johan och Jane. Jag är tolv år och går i femman.

I klassen har jag två bästa vänner som heter Cecilie och Klara, jag trivs jättebra i min skola. Mina intressen är att vara på datorn, sminka kompisarna och att rita. Datan kan jag ofta vara på om jag har tråkigt eller om jag ska leta upp någonting. Att sminka tycker jag är jätte roligt att hålla på med för att det är häftigt att göra alla dom sakerna i ansiktet. När jag är med mina kompisar tycker jag bara det är mysigt att prata och vara med varandra och sånt.

När jag ritar så är det att vara avslappnad för mig, jag kommer in i min egna lilla ’’Bubbla’’. När jag ritar så gör jag olika saker hela tiden, ibland kanske jag ritar ansikten och ibland kanske jag ritar lite mer ’’ cartoon ’’ aktiga grejer. Min låtsas pappa Johan ritar eller, har ritat väldigt mycket själv genom alla sina år. Så ibland så sitter han och visar mig och lär mig saker som är helt nytt för mig, jag tycker det är jätte roligt att bara sitta och lyssna på honom, för sen nästa gång jag ska rita så har jag blivit ett snäpp bättre. Jag har faktiskt ritat i hela mitt liv, och det kommer jag alltid att göra! När jag blir stor så ska jag satsa på något jobb som man gör med händerna, som tatuerare eller bara en sån som ritar saker människor ska göra.

Tilda Persson

Det här inlägget postades i Events, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En ung konstnär

  1. Marie Nilsson skriver:

    Fantastisk tjej – så mkt konstnär i sig vid så unga år.

Kommentera

