Tack & förlåt, kära barn!

Förlåt för all tid som jag är frånvarande fast jag är här, försjunken vid datorn.
För alla tidiga mornar jag hastat iväg när du fortfarande sovit.
Förlåt för alla gånger jag blivit försenad när träningen dragit över eller möten varat längre än jag trodde.
För att jag inte fattat att alla mammor ser till att ha florsocker hemma!!!
Förlåt för att de repliker jag upprepat mest den senaste månaden har varit:  Ja, snart – ska bara… Jag kommer, ge mig tio minuter till!

En kväll, efter några för många ”ska bara” kallade jag på dig, glad för att äntligen vara klar. Nu skulle vi pyssla!

Inget svar.

Jag och dina brorsor letade efter dig, men du var borta. Kände paniken komma och med dem irrationella tankar: hade du gått ut utan att jag märkt det? Satt en godisbit i halsen? Stuckit fingrarna i en väggkontakt?

download Men jag hittade dig här, du hade tröttnat på att vänta på mig och somnat i din nya favoritvrå, läshörnan. Bara 2 meter ifrån mig och ändå så långt ifrån. Jag var tvungen att sätta mig ner en liten stund och bara betrakta ditt vackra ansikte. Min fina, fina flicka.

Tack för att du är min. Tack för att du aldrig förebrår din mamma för tiden som konkurrerar med din. Jag hittade min gula cykeltröja i din gympapåse. Det gjorde mig rörd. Du förstår att arbetet med att samla in pengar till Barncancerfonden är viktigt. Och jag blir så stolt.

Tack, kära barn.
Mamma

Helena Björk
Team Rynkeby Helsingborg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

