Lagkapten 2014

IMG_3996-2

 Hela vår resa har varit en upplevelse, både känslomässigt och kroppsligt. För ca 1 år sedan fick jag ett besked att jag blivit antagen till Helsingborgs första lag inom Team Rynkeby. Vi var ca 50 personer som träffades och svetsades samman, och tillsammans skulle vi sedermera göra en fantastisk resa – och till på köpet bli vänner för livet.

När jag tänker tillbaka, är mycket såklart förknippat med cyklingen, och det är givetvis en viktig del av Team Rynkeby. Men den viktigaste biten, och den största utmaningen, har varit att samla in pengar till Barncancerfonden. Tillsammans skapade vi idéer, event och förverkligade dem på ett sätt som genererade både många vackra minnen och därtill mycket kapital till vår insamling.

Målet var att samla in 1 miljon (1.000.000) kronor, och redan det kändes som en overkligt enorm summa, men vi kämpade på med att jaga sponsorer och donatorer, samtidigt som vi hade påbörjat ett gediget träningsprogram för att komma i form till den slutliga resan: cyklingen mot Paris.

Sponsorerna började trilla in och försäljningen av våra armband och vårt silverhjärta rullade också på. Under våra träningar och vid våra möten jublades och applåderades det och stämningen var på topp, varje gång en ny sponsor redovisades.

Exakt hur mycket vi lyckades samla in kommer snart att redovisas, men runt 1,7 miljoner till Barncancerfonden har vi lyckats att generera, och det är vi oerhört stolta över!

Vi vet att vårt arbete gör stor skillnad. Pengarna hjälper drabbade barn och deras familjer till ett bättre liv.

När jag läser artikeln i dagens Helsingborgs Dagblad om Dennis Maliganis och hur han envist bekämpat cancern, då vet jag att vårt slit gör skillnad! Stort tack till ALLA som har hjälpt oss att hjälpa!

Resan går mot sitt slut, för denna gång, och många känner vemod över att slutet är nått, men ”en gång en Rynke alltid en Rynke”, som vi brukar säga.

Att dra runt ett projekt, med så stort krav på både fysiskt och psykiskt engagemang, har varit ett stort arbete som har krävt mycket tid. Vår lagkapten Paul Chronqvist-Svensson och vice lagkapten Lotta Blond har gjort ett fantastiskt arbete vilket har lagt ribban högt inför 2014. Det har varit ett sant nöje att ha fått förmånen att cykla för Team Rynkeby under deras ledning.

Nu börjar ett nytt kapitel och det är Team Rynkeby Helsingborgs lag för 2014.

Jag har fått det tuffa, men samtidigt så väldigt inspirerande, uppdraget att få fortsätta bygga på den plattform som Paul och Lotta skapat. Jag kommer nu att axla rollen som lagkapten, tillsammans med Anna Holgersson som vår vice lagkapten, och det är med stor stolthet och glädje jag och Anna antar den utmaningen.

Vem är jag?

Jag heter Stefan Fransson och är 46 år. Min underbara fru Cia deltog, även hon, i Team Rynkeby 2013. Tillsammans har vi två fantastiska barn, Chris 25 år och Robin 23 år. Jag arbetar som platschef (med inriktning mot försäljning) på ett serviceföretag med fyra filialer i Skåne.

Mina intressen, förutom familjen, är träning och flugfiske och jag är svag för rökig whisky. Med kommande Lidingölopp slutför jag, för 3 gången i rad, ”En svensk klassiker”.

Ett nytt år med nya utmaningar står för dörren och jag ser med stor glädje fram emot att få vara delaktig vid uppbyggnaden av årets Team Rynkeby Helsingborg-lag och att få se alla deltagare växa tillsammans, uppnå nya mål och få vara med att göra skillnad.

Vi kämpar för livet!

Vid tangentbordet,

Stefan Fransson
Lagkapten Team Rynkeby Helsingborg 2014

Det här inlägget postades i 2014, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lagkapten 2014

  1. Klara skriver:

    Det blir ett lysande år 2014. Lycka till, Stefan!
    Klara och Bissera.se

Kommentera

