Ett hjärta…av silver!

Det är egentligen först på lördag som det drar igång med Team Rynkeby 2014 genom vår kick off. Men några av oss fick chansen att ses redan ikväll på vårt första event på Paulssons Bil. Ett väldigt lyckat sådant om jag själv får säga det. Vi fick in vår första guldsponsor och själva kampanjen drar in 100 kronor till Barncancerfonden när någon provkör en BMW…”mycke´pengar blir de´!” som Peter Dalle sa i Lorry. Att vi även fick chansen att ”känna varandra på pulsen” i gänget, var ren bonus. Vilket gäng! Jag trivs redan och tror att det kommer bli ett toppenår!
Under kvällen höll även Billy Ydefjäll, från Barncancerfonden, en gripande föreläsning om hur det var för honom och hans familj när dottern Linn förlorade sin kamp mot cancern. Jag är ”blödig” i alla lägen och gråter ofta av både glädje och sorg, men detta gick rakt in i mitt hjärta.
Billy berättade om sin sorg och hur han alltid kommer att ha ett hål i sitt hjärta efter dotterns död. När han sedan visade upp hur Barncancerfondens pin ser ut…ja, ord blir överflödiga. Ni ser hålet va?
Den lilla servett som en av mina lagkamrater gav mig räckte inte långt kan jag säga och jag inser att jag kommer behöva ett lakan när det är dags att göra studiebesök på barnsjukhuset i Lund.
Men det tar vi då…nu tillbaka till hjärtat.
Låt det bli färre mammor, pappor, syskon, släktingar och vänner som får hål i sina hjärtan.
Nu kan du, som vill ge en bit av ditt hjärta, köpa pins och armband för att stödja oss i kampen mot cancern.
Tillsammans kan vi göra skillnad!
TACK!
Team Rynkeby 2014 genom Tina Sjöberg
bild (4)
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett hjärta…av silver!

  1. Diana skriver:

    Vart köper man dom?

  2. Jennie skriver:

    Hoppas ni även får besöka Ronald McDonlds när ni är i Lund. Ett fantastiskt ställe när man inte har något val…….oj nu blev jag rörd….
    Tack igen för vad ni gör! Dessa barn behöver er…..och oss, vi alla tillsammans kan göra massor!!
    Kram 7:an ❤

Kommentera

