Kärlek vid första träningspasset!

image

”Energi, ödmjukhet och hjärtat på rätta stället.” Det är hur jag enklast kan beskriva mina lagkamrater i Team Rynkeby 2014. När vi träffades, i lördags på vår kick off, var energin så påtaglig att man nästan kunde ta på den. En otroligt häftig känsla!

Vi är runt ett femtiotal individer som ska påbörja vår gemensamma resa, i dubbel bemärkelse. En resa som kommer att vara både fysisk och psykisk. Jag tror att alla i laget är överens om att denna resa kommer att påverka oss på båda plan. Vi ska under resans gång bygga på runt femtio nya vänskapsrelationer, som förhoppningsvis varar livet ut. Hur ofta händer det i livet, att du på ett år, får  många nya vänner? Once in a lifetime skulle jag vilja säga!

På söndagen var det dags för vårt första träningspass. Man brukar ju säga ”kärlek vid första ögonkastet” men jag har ändrat lite på det citatet…”kärlek vid första träningspasset” passar in bättre på vårt gäng. Vår kapten Stefan la ribban för hur närgånget det skulle bli, vi fick nämligen testa ”ruffie”. Jag kan beskriva det med tre ord: svettigt, närgånget och skitjobbigt!

image

Vi är några par som är med i laget och vi som ”fegade” och valde att samarbeta med vår partner, fick bittert ångra det i efterhand! Min tanke var, när jag insåg vad vi skulle göra, att jag helst inte ville krama en relativt okänd människa när jag är svettig. Det är utanför min ”comfort zone”. Det som kändes som ett smart drag i början av träningspasset, kändes inte lika smart när vi kom till övningen ”ryggsäcken”. Det är inte helt enkelt att svinga runt med en person som är ”något” större än vad man själv är och låtsas att det är en ryggsäck. Nästa gång svettas jag hellre tillsammans med en jämnstor person. Problemet med att vi inte känner varandra finns nämligen inte längre, för på något konstigt sätt så har alla fått en plats i mitt hjärta…redan efter ”andra daten”.

Att vi ska cykla till Paris känns efter helgens kick off som det enklaste med denna otroliga resa. Insamlingen är vår största utmaning, men med er hjälp kommer det nog gå hur bra som helst.

Tack för att ni hjälper oss att kämpa för livet!

Team Rynkeby genom Tina Sjöberg.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kärlek vid första träningspasset!

  1. Helena Gunnarsson skriver:

    Vilken resa ni har framför er på många plan! Kram från en stolt vän

Kommentera

