Så ni som grubblat på att söka, vad väntar ni på?

Hej alla, här kommer en uppdatering av dagen.

Vi har nu nått Münster efter 188 varma, blöta men härliga kilometer. Dagen har bjudit på en del mot- och kantvind, det senare vilket inte bara påverkar de främre i klungan utan även de bakomvarande. Men täta pauser, där det bjuds på allt från chokladdryck och nötcremé till massage och skoj från vårt eminenta serviceteam, ger en hjälpande skjuts i uppförluten.

När vi idag kom fram hade vi precis blivit nedstänkta av ett kort tyskt regnrusk när vi blöta, utmattade men lyckliga nådde vårt hotell Ibis i Münster nästan 40 mil efter vår landsättning i Travemünde. Vad som här väntar är inte den traditionella incheckning som ni, trogna eller nyfunna läsare, är vana vid. Här har vi vårt tidigarenämnda serviceteam vilka har checkat in oss och förberett att varmt välkomnande av alla skavda cyklister.

I vårt lag är vi nästan femtio cyklister varav det från föregående år är sju cyklister med även detta år. För mig är det första gången jag är med i Team Rynkeby, första gången jag cyklar till Paris och det är till och med första gången som jag i början av detta året satt mig på en racercykel. Som om det inte skulle räcka är det första gången jag träffat så många underbara, härligt underhållande och hängivna människor förenade i en grupp.

Det kanske finns några där ute i cyberspace (även kallat internet) som undrar vem jag är och hur det kommer sig att jag hamnade här.

Mitt namn det är Viktor och det visade sig snabbt att jag är yngst i laget. Lika snabbt bestämdes mitt smeknamn till lammet. Jag är förutom yngst dessutom snyggast. Snyggast i håret efter en halv dag under hjälm. Åtminstone bland oss rynkor.

Hur det kommer sig att jag är med i Team Rynkeby Helsingborg 2014 har en enkel förklaring. Jag fann detta välgörenhetsprojekt via internet. Tidigare hade jag hört talas om denna långa cykeltur till huvudstaden i Frankrike men inte mer detaljerat vad det innebar.

Vad det innebär är att lära känna fantastiska människor, kämpa tillsammans mot ett mål – ett mål att samla in pengar till Barncancerfonden. Pengar till forskning om tumörer och för att ge syskonen till cancerdrabbade barn det stöd som behövs. Ha roligt ihop samtidigt. Skapa vänskapsband för livet och utöver detta träna. Träna hårt tillsammans för att klara av vår 1250 kilometer långa strapats. Så fantastiskt är det.

Så ni som grubblat på att söka, vad väntar ni på?

Viktor Månsson

20140707-000135-95667.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

